Efect de pierdere în greutate asupra hba1c

Creșterea aportului de fibre din alimentație nu conduce la un control glicemic mai bun pentru pacienții supraponderali cu diabet zaharat de tip 2 20 Jun Maria Dida Eficacitatea creșterii aportului de fibre în dietă pentru îmbunătățirea controlului glicemic la pacienții cu diabet zaharat tip 2 DZ2 este încă controversată. Rezultatele unui studiu prezentat în cadrul Sesiunilor Științifice ale Asociației Americane de Diabet,  ADAsugerează că restricția calorică urmată de pierderea în greutate și nu aportul de fibre sunt principalele mecanisme în vederea îmbunătățirii nivelului glicemic la pacienții supraponderali cu DZ2.

În plus, chiar și o scădere în greutate de 1,6 kg este asociată cu o îmbunătățire a HbA1c în cazul acestora.

Articole recomandate

Sesiunile științifice ale Asociației Americane de Diabet se află la cea de-a a ediție, însă prima care se desfășoară integral în mediul online. Participanții au fost împărțiți în mod aleatoriu: fie au participat timp de 12 săptămâni la un program personalizat de educație nutrițională care a inclus o dietă bogată în fibre, fie au urmat suplimentarea modalități de a pierde grăsimea din burtă cu fibre, fie au primit recomandări alimentare standard.

Principalele obiective ale studiului au fost: Testarea și compararea eficacității în controlul glicemic a dietei bogate în fibre și a suplimentelor alimentare pe bază de fibre; Evaluarea efectelor dietei bogate în fibre și a suplimentelor asupra masei corporale. Ambele diete aveau în compoziție aceleași cantități de macronutrienți.

2 săptămâni slim jos

După trei luni s-a observat o îmbunătățire semnificativă în toate grupurile în urma celor trei abordări și s-a constatat reducerea masei corporale. O corelație semnificativă a fost observată între aportul caloric și reducerea nivelului de HbA1c în cazul tuturor grupurilor.

ageloc slăbire

Cu efect de pierdere în greutate asupra hba1c cuvinte, rezultatele sugerează că restricția calorică urmată de pierderea în greutate și nu aportul de fibre sunt principalele mecanisme pentru îmbunătățirea nivelului glicemic la pacienții supraponderali cu DZ2. În plus, chiar și o scădere în greutate de 1,6 kg este asociată cu o îmbunătățirea a HbA1c în cazul acestora.

Flavia Tramontana, autor principal al studiului. Stilul de viață și în special alimentația sunt esențiale în gestionarea diabetului.

pierdeți în greutate pentru menopauză

Acestea au drept scop îmbunătățirea valorilor glicemiei, profilului lipidic și valorilor tensionale, alături de reducerea HbA1c. Mai mult, dieta 3M a îmbunătățit controlul glicemic atât de bine, încât pacienții și-ar putea reduce doza totală zilnică de insulină, împreună cu nevoia de medicamente antidiabetice suplimentare, comparativ cu valoarea inițială.

Parteneri:

Dieta alimentară cu trei mese pe zi pentru pacienții cu diabet zaharat de tip 2 îmbunătățește controlul glicemic și contribuie la scăderea în greutate Dieta alimentară cu trei mese pe zi, eficientă în diabetul zaharat tip 2 Asociația Americană de Diabet ADA recomandă o dieta specifică personalizată, ca parte a terapiei nutriționale în prevenția secundară și terțiară la pacienții cu diabet zaharat de tip 2.

Această dietă include consumul de alimente bogate în fibre. Despre fibrele alimentare Fibrele alimentare reduc indicele glicemic al alimentelor, determinând astfel o senzație de sațietate și totodată contribuie la atenuarea hiperglicemiei postprandiale.

De aceea, este recomandat pacienților cu diabet să consume alimente cu un conținut ridicat de fibre. Cu toate acestea, există controverse în ceea ce privește dieta bogată în fibre și controlul DZ2. Acest aspect este cauzat de incertitudinea cu privire la doza și sursa exactă de fibre necesară pentru a îmbunătăți indicele glicemic în cazul acestora. Dietă bazată pe aport crescut de fibre alimentare.

nu a slabit in aceasta saptamana

Sursa foto: FamilyDoctor. Fibrele solubile sunt beta-glucanul, inulina și pectinele care sunt regăsite în fructe, ovăz, fasole, mazăre, morcovi, conopidă.

Acestea formează o masă gelatinoasă care încetinește digestia alimentară, ajută microbiomul intestinal și facilitează absorbția mineralelor esențiale. Fibrele insolubile sunt cele cu conținut celulozic cum sunt cereale integrale, porumbul, orezul brun.

știri de slăbire

Acestea determină o senzație de sațietate postprandială și prin urmare pot ajuta la pierderea în greutate. Pe lângă acest aspect, acestea ajută în prevenirea și tratarea constipației sau ale altor patologii și complicații intestinale cum sunt hemoroizii.

Persoanele care au o dietă bogată în fibre sunt mai puțin susceptibile pentru a dezvolta boli cronice inclusiv bolile cardiovasculare, DZ2 și unele tipuri de cancer și de asemenea, prezintă valori ale IMC-ului Indicelui de Masă Corporală mai mici.

Citește și:.

Asevedeași